26630-64694

malachaskos@gmail.com

Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

  • Μήπως η ζυγαριά μας σαμποτάρει στο αδυνάτισμα;

    Μήπως η ζυγαριά μας σαμποτάρει στο αδυνάτισμα;

  • Υπέρβαροι και παχύσαρκοι έφηβοι καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες απο τους συνομηλίκους τους

    Υπέρβαροι και παχύσαρκοι έφηβοι καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες απο τους συνομηλίκους τους

  • Μη σχολιάζετε το βάρος των παιδιών σας

    Μη σχολιάζετε το βάρος των παιδιών σας

  • πόσο υγιεινό είναι το

    πόσο υγιεινό είναι το "υγιεινό";

  • Και η προπόνηση με βάρη συμβάλει στην πρόληψη του διαβήτη

    Και η προπόνηση με βάρη συμβάλει στην πρόληψη του διαβήτη

  • Η διατροφική πυραμίδα και η εξέλιξη της

    Η διατροφική πυραμίδα και η εξέλιξη της

×

Ειδοποίηση

Please enter your DISQUS subdomain in order to use the 'Disqus Comments (for Joomla)' plugin. If you don't have a DISQUS account, register for one here
Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2013 18:34

Μήπως η ζυγαριά μας σαμποτάρει στο αδυνάτισμα;

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Καλώς ή κακώς η ζυγαριά έχει ανακαλυφθεί και υπάρχει σχεδόν σε κάθε σπίτι, η ζυγαριά μας δείχνει απλά έναν αριθμό, αυτός ο αριθμός είναι το βάρος μας. Ακούμε συχνά ότι πρέπει να μειώσουμε το βάρος μας, βομβαρδιζόμαστε με διαφημίσεις του τύπου “χάσε 5 κιλά τώρα χωρίς να κουραστείς χωρίς να αλλάξεις την διατροφή και χωρίς να κάνεις άσκηση”.

 

Αλλά ξέρουμε τι είναι το βάρος μας και από τι αποτελείτε;

Το βάρος του σώματος μας αποτελείτε από το βάρος του μυϊκού μας συστήματος, των οστών, των ζωτικών οργάνων, του λίπους και φυσικά από νερό. Η συμβολή αυτών στο τελικό βάρος του σώματος διαφέρει ανάλογα το φύλο, την ηλικία και το πόσο γυμνασμένος είναι κάποιος. Χοντρικά μπορούμε να πούμε ότι περίπου το 50-60% του βάρους είναι νερό το οποίο περιέχεται μέσα στα κύτταρα μας και στο αίμα, η ποσότητα του λίπους διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, μπορεί να δούμε κάποιο άντρα αθλητή με λιγότερο από 5-6% λίπος ή κάποιο παχύσαρκο με περισσότερο και από 50%, και το υπόλοιπο είναι η άλυπη και άνυδρη μάζα σώματος (οστά, μυϊκά κύτταρα και ζωτικά όργανα)

 Όταν θέλουμε να αδυνατίσουμε τι από όλα αυτά θέλουμε να χάσουμε;

 

Στις Περισσότερες περιπτώσεις όταν  κάποιος θέλει να χάσει λίπος αναφέρεται γενικά στο βάρος του, το βάρος από μόνο του γίνεται το ζητούμενο και όχι η απώλεια λίπους ή η εικόνα του σώματος μας. Αυτό είναι μια παγίδα την οποία θα πρέπει να παρακάμψουμε.

Αυτό συχνά συμβαίνει γιατί συσχετίζουμε το βάρος μας με κάποιες καταστάσεις που στο παρελθόν νιώθαμε άνετα με το σώμα μας, “πριν τον γάμο μου έδινα πολύ όμορφη, ήμουν 55κιλά ή όταν ήμουν 55κιλά με κοιτούσαν περισσότεροι άντρες” αλλά σπάνια γίνεται αναφορά στο αν τότε είχαμε μια άλλη φυσική δραστηριότητα ή διαφορετικό τρόπο ζωής γενικότερα. Απλά κοιτάμε ΜΌΝΟ το βάρος που είχαμε!

Αυτό μπορεί να είναι επώδυνο για την ψυχολογία μας γιατί όσο περνούν τα χρόνια τόσο και ο στόχος τον κιλών απομακρύνεται. Η εμμονή αυτή μπορεί να μας κάνει να ζητάμε υπερβολικά πράγματα για την κατάσταση που βρίσκεται το σώμα μας τώρα, επίσης θα δυσκολέψει τη προσπάθεια μας να ακολουθήσουμε μια δίαιτα που θα έχει διαφορετικό (αλλά σωστό) σχεδιασμό.

Όταν ξεκινάμε μια προσπάθεια απώλειας λίπους συχνά ξεκινάμε και κάποια άσκηση. Η άσκηση από μόνη της εάν έχουμε να ασκηθούμε αρκετό καιρό θα προκληθεί μια αύξηση του βάρους μας. Κάτι θετικό για την προσπάθεια μας να χάσουμε λίπος αλλά όχι για την ψυχολογία μας όταν κοιτάμε μόνο την ζυγαριά.

Για αυτό το λόγο καλό είναι να αποφεύγουμε να ζυγιζόμαστε μόνοι μας και συχνά αλλά να το αφήνουμε στον διαιτολόγο μας. Πρέπει να βάζουμε ρεαλιστικούς στόχους όπως το να χάσουμε 2 εκατοστά από την περίμετρο της μέσης ή να χωρέσουμε σε ένα ρούχο (προσοχή όχι ένα ρούχο που είχαμε πριν 20 χρόνια). Μπορούμε στη θέση της ζυγαριάς να έχουμε ως μέτρο σύγκρισης μια μεζούρα και να παρατηρούμε αλλαγές στο σώμα  μας με αυτή.

Με μια μεζούρα μπορούμε να μετρήσουμε:

  • Στήθος: μετράμε την περιφέρεια γύρω από το μεγαλύτερο σημείο του στήθους
  • Τρικέφαλοι: μετράμε τα βάζοντας τη μεζούρα στη μέση περίπου του τρικεφάλου, ανάμεσα στον ώμο και τον αγκώνα.
  • Μέση: μετράμε το στενότερο σημείο, λίγο πάνω από τον αφαλό αφού έχουμε χαλαρή την κοιλία μας
  • Γλουτοί: μετράμε το πιο παχύ σημείο και ενώ έχουμε τα πόδια ενωμένα

 

Αν πάλι θέλετε να ζυγίζεστε φροντίστε: 

  • Να ζυγίζεστε μια φορά την εβδομάδα
  • Την ίδια ώρα της ημέρας (καλύτερα το πρωί)
  • Με τα ίδια ρούχα ή χωρίς ρούχα αν αυτό είναι δυνατόν
  • Πάντα στην ίδια ζυγαριά
  • Σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε πρόβλημα δυσκοιλιότητας αυτές τις μέρες
  • Σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε κάνει κάποια άσκηση την προηγούμενη ημέρα
  • Αποφεύγεται να ζυγίζεστε τις τελευταίες ημέρες του κύκλου σας

Δείτε το σώμα σας και όχι την ζυγαριά σας….

 

Μαλαχάς Κωνσταντίνος

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

 
Διαβάστηκε 4361 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014 10:33
Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα.

Αποφοίτησε απο το Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις σπουδές του.


Στα πλαίσια των σπουδών ολοκλήρωσε μελέτη σχετικά με τον αυτοέλεγχο διαβητικών ασθενών στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και πρακτική άσκηση σε γνωστό διαιτολογικό γραφείο της Θεσσαλονίκης.
Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
Απο τον Μάρτιο του 2013 διατηρεί Διαιτολογικό γραφείο στην Κέρκυρα.

 

Δημοσιεύσεις:

Self-Care Behaviors of Adults with Type 2 Diabetes Mellitus in GreeceJournal of Community Health, φεβρουάριος 2014

 

Παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής και διαιτολογίας κυρίως συμμετέχοντας σε συνέδρια και ημερίδες όπως:

  • Nutritional Inverventions for Eating Disorders, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Essential Obesity, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Practitioner Skills for Eating Disordes, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • 10ο Μακεδονικό συνέδριο διατροφής, Ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 10ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 1st International Diabetes and Obesity Forum, Ξενοδοχείο Hilton, Αθήνα
  • 12ο Πανελλήνιο συνέδριο Ελληνικής Εταιρίας Παρεντερικής και Εντερικής Διατροφής, Ξενοδοχείο Grand Palace, Θεσσαλονίκη
  • 15η Διημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης: Πρόληψη και Αντιμετώπιση καρδιαγγειακής νόσο, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • 8th Macedonian Congress 3rd Balkan Congress on Obesity on Nutrition and Dietetics, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 3rd Balkan Congress on Obesity, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διατροφής και Διαιτολογίας , Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel, Αθήνα
  • Ημερίδα «Διατροφική αξία και ασφάλεια τροφίμων», Θεσσαλονίκη
  • Σεμινάριο «Harvard Nutrition +Metabolism Seminar», Ίδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος, Αθήνα
  • «Διαθρεπτική Επισήμανση – Ετικέτες τροφίμων» Επιστημονική Ημερίδα, Πανελλήνιος Σύλλογος Διατροφολόγων – Υγειονολόγων, Αθήνα
  • 6ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 6ο Πανελλήνιο Ιατρικό συνέδριο παχυσαρκίας, Ελληνική Ιατρική Εταιρία Παχυσαρκίας, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ «Διατροφή: Ασπίδα Υγείας», HELEXPO, Θεσσαλονίκη
  • 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαιτολογίας –Διατροφής, οργάνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel