26630-64694

malachaskos@gmail.com

Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

  • Μήπως η ζυγαριά μας σαμποτάρει στο αδυνάτισμα;

    Μήπως η ζυγαριά μας σαμποτάρει στο αδυνάτισμα;

  • Υπέρβαροι και παχύσαρκοι έφηβοι καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες απο τους συνομηλίκους τους

    Υπέρβαροι και παχύσαρκοι έφηβοι καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες απο τους συνομηλίκους τους

  • Μη σχολιάζετε το βάρος των παιδιών σας

    Μη σχολιάζετε το βάρος των παιδιών σας

  • πόσο υγιεινό είναι το

    πόσο υγιεινό είναι το "υγιεινό";

  • Και η προπόνηση με βάρη συμβάλει στην πρόληψη του διαβήτη

    Και η προπόνηση με βάρη συμβάλει στην πρόληψη του διαβήτη

  • Η διατροφική πυραμίδα και η εξέλιξη της

    Η διατροφική πυραμίδα και η εξέλιξη της

×

Ειδοποίηση

Please enter your DISQUS subdomain in order to use the 'Disqus Comments (for Joomla)' plugin. If you don't have a DISQUS account, register for one here
Πέμπτη, 03 Οκτωβρίου 2013 00:00

πόσο υγιεινό είναι το "υγιεινό";

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Στην προσπάθεια μας να φάμε υγιεινά εμείς και η οικογένεια μας επιλέγουμε το καλύτερο που μπορούμε, το ποιο υγιεινό. Αλήθεια έχουμε αναρωτηθεί πως κρίνουμε το υγιεινό;

Πόσοι από εσάς κοιτάτε τα συστατικά ενός προϊόντος;

 

Συστατικά: Τα συστατικά που περιέχονται αναγράφονται κατά σειρά προτεραιότητας, ανάλογα με το βάρος τους, στην ετικέτα αναγράφονται όλα τα θρεπτικά συστατικά του προϊόντος, συνήθως ανά 100γρ.

Θερμίδες: Δεν πρέπει ποτέ να κοιτάμε μόνο τις θερμίδες. Δυο προϊόντα μπορεί να έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες στα 100γρ αλλά διατροφικά να μην έχουν καμία σχέση, θα πρέπει να δούμε από πού προέρχονται αυτές οι θερμίδες. Μια δεύτερη παράμετρος είναι και το μέγεθος της μερίδας που καταναλώνουμε. Για κάθε 100γρ ελαιολάδου έχουμε περίπου 900 θερμίδες ενώ μια πάστα σοκολατίνα περίπου 500, αλλά δεν μπορείς να φας 100γρ ελαιολάδου σε αντίθεση με την πάστα που τα 100γρ συνήθως είναι ένα μικρό κομμάτι.

Υδατάνθρακες: το να δούμε τους υδατάνθρακες σε ένα τρόφιμο δεν είναι αρκετό, θα πρέπει να δούμε από πού προέρχονται αυτοί. Αν σε ένα προϊόν με βάση το αλεύρι δούμε αυξημένους υδατάνθρακες είναι λογικό αν όμως δούμε απλά σάκχαρα τότε μιλάμε για προσθήκη ζάχαρης. Προσοχή!! Η ζάχαρη μπορεί να αναφέρεται και με άλλες ονομασίες όπως σιρόπι γλυκόζης, φρουκτόζη, σουκρόζη.

Λιπαρά: μεγάλη σημασία πρέπει να δοθεί στην ποσότητα αλλά και στο είδος των λιπαρών που βρίσκονται στο τρόφιμο. Ο Διαχωρισμός που συνήθως γίνεται είναι κορεσμένα και ακόρεστα. Τα κορεσμένα είναι κυρίως ζωικά και τα ακόρεστα φυτικά.. Η αυξημένη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών έχει συσχετιστεί με προβλήματα υγείας όπως καρδιαγγειακά, διαβήτης, παχυσαρκία.

Αλάτι: Το αλάτι υπάρχει σε όλα τα προϊόντα και στα γλυκά προσοχή στην ποσότητα του μπορεί να αναγράφεται ως νάτριο (Νa) ή χλωριούχο νάτριο (Nacl).

Φυτικές ίνες: ένα τρόφιμό θεωρείται πηγή φυτικών ινών όταν έχει τουλάχιστον 3γρ φυτικών ινών ανά 100γρ τροφίμου και καλή πηγή όταν έχει 6γρ ή περισσότερα. Καθημερινά σε φυσιολογικές καταστάσεις χρειαζόμαστε 25-30γρ φυτικών ινών καθημερινά.

Όταν κάτι αναγράφει με σιτάρι ή πολύσπορο δεν είναι απαραίτητο να είναι ολικής άλεσης.

Όταν βλέπουμε ένα προϊόν και αναγράφει ολικής άλεσης δεν αρκεί μόνο αυτό αλλά θα έπρεπε να δούμε πόσο ολικής άλεσης αλεύρι έχει σε σχέση με το "λευκό". Μερικά προϊόντα που έχουν σκούρο χρώμα το χρώμα τους δεν οφείλεται στο ολικής άλεσης αλεύρι αλλά σε χρωστικές ή προσθήκες που συχνά μπορεί να είναι σιρόπι καραμέλας.

Αποφύγετε λοιπόν να αγοράζετε προϊόντα βασιζόμενοι μόνο στους φανταχτερούς τίτλους, στις γραμμένες με μεγάλα γράμματα υποσχέσεις. Μπείτε στον κόπο να διαβάσετε και να συγκρίνετε τα ψιλά γράμματα. Εκεί όπου μπορείς να διαπιστώσεις ότι η ζάχαρη μπορεί να είναι ελάχιστη αλλά τα «ξαδερφάκια» της με τις ίδιες θερμίδες να αφθονούν.

Κάντε έξυπνες επιλογές με στρατηγική και προτιμήστε όπου είναι δυνατόν ποιο φυσικά και λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα, φάτε άφθονα φρέσκα φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, προϊόντα ολικής άλεσης .

Είναι σίγουρα πιο υγιεινά από πολλά επεξεργασμένα "υγιεινά" προϊόντα!

Μαλαχάς Κωνσταντίνος

 

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Διαβάστηκε 4158 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014 10:51
Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα.

Αποφοίτησε απο το Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις σπουδές του.


Στα πλαίσια των σπουδών ολοκλήρωσε μελέτη σχετικά με τον αυτοέλεγχο διαβητικών ασθενών στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και πρακτική άσκηση σε γνωστό διαιτολογικό γραφείο της Θεσσαλονίκης.
Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
Απο τον Μάρτιο του 2013 διατηρεί Διαιτολογικό γραφείο στην Κέρκυρα.

 

Δημοσιεύσεις:

Self-Care Behaviors of Adults with Type 2 Diabetes Mellitus in GreeceJournal of Community Health, φεβρουάριος 2014

 

Παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής και διαιτολογίας κυρίως συμμετέχοντας σε συνέδρια και ημερίδες όπως:

  • Nutritional Inverventions for Eating Disorders, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Essential Obesity, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Practitioner Skills for Eating Disordes, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • 10ο Μακεδονικό συνέδριο διατροφής, Ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 10ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 1st International Diabetes and Obesity Forum, Ξενοδοχείο Hilton, Αθήνα
  • 12ο Πανελλήνιο συνέδριο Ελληνικής Εταιρίας Παρεντερικής και Εντερικής Διατροφής, Ξενοδοχείο Grand Palace, Θεσσαλονίκη
  • 15η Διημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης: Πρόληψη και Αντιμετώπιση καρδιαγγειακής νόσο, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • 8th Macedonian Congress 3rd Balkan Congress on Obesity on Nutrition and Dietetics, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 3rd Balkan Congress on Obesity, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διατροφής και Διαιτολογίας , Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel, Αθήνα
  • Ημερίδα «Διατροφική αξία και ασφάλεια τροφίμων», Θεσσαλονίκη
  • Σεμινάριο «Harvard Nutrition +Metabolism Seminar», Ίδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος, Αθήνα
  • «Διαθρεπτική Επισήμανση – Ετικέτες τροφίμων» Επιστημονική Ημερίδα, Πανελλήνιος Σύλλογος Διατροφολόγων – Υγειονολόγων, Αθήνα
  • 6ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 6ο Πανελλήνιο Ιατρικό συνέδριο παχυσαρκίας, Ελληνική Ιατρική Εταιρία Παχυσαρκίας, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ «Διατροφή: Ασπίδα Υγείας», HELEXPO, Θεσσαλονίκη
  • 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαιτολογίας –Διατροφής, οργάνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel