Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2015 00:00

Τι δεν πρέπει να κάνω όταν κάνω δίαιτα.... Κύριο

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Μόνο και μόνο η φράση “ξεκινάω δίαιτα” ακούγεται σαν τιμωρία. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί περιμένουν να ξεκινήσουν δίαιτα μετά απο μια μεγάλη γιορτή όπως το Πάσχα ή τα Χριστούγεννα ή μετά την Κυριακή. Και απο δευτέρα δίαιτα λοιπόν!!!

Σκοπός μας δεν είναι να τιμωρήσουμε το σώμα μας επειδή έχει παραπάνω λίπος απο αυτό που θέλουμε αλλά να βρούμε ένα τρόπο που θα το βοηθήσει να απαλλαγεί απο το επιπλέον λίπος και να το διατηρήσει.

Παρακάτω θα δούμε και θα αναλύσουμε τα tips που δεν πρέπει να κάνουμε όταν έχουμε σκοπό να χάσουμε βάρος και να το διατηρήσουμε.

Να βάζουμε πολύ υψηλούς στόχους: Το να βάζεις στόχους είναι πέρα απο κάθε αμφιβολία κάτι θετικό και πολύ σημαντικό, αρκεί αυτοί οι στόχοι να είναι ρεαλιστικοί και εφικτοί. Δεν μπορώ εγώ που δεν έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου κωπηλασία να βάλω στόχο να μπω στην εθνική ομάδα όσο τέλεια προπόνηση και να κάνω απλά δεν γίνεται.

Να μετράμε το κέρδος με τη ζυγαριά: Πολλές φορές στην ερώτηση πως πήγε η εβδομάδα μας ακούω θα δείξει η ζυγαριά. Πάντα μα πάντα συνεχίζω λέγοντας οτι η ζυγαριά μας δείχνει απλά το βάρος και τίποτα παραπάνω. Όταν κάποια στιγμή “κολήσει” η ζυγαριά τότε η αίσθηση οτι δεν κάνουμε τίποτα θα είναι τόσο ισχυρή που μπορεί να καταστρέψει και την προσπάθεια μας.

Να ακολουθείς τη δίαιτα κατά γράμμα: Ναι όσο και αν ακούγεται περίεργο δεν είναι λογικό να ακολουθούμε τη δίαιτα κατά γραμμα, επειδή ο άνθρωπος είναι ένα κοινωνικό ον και το φαγητό είναι μέρος της κοινωνικής μας ζωής δεν είναι κακό σε λογικά πλαίσια να κάνουμε και κάποιες παρασπονδίες απλά να είναι ενσυνείδητα. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι οτι καμία τροφή δεν απαγορεύεται και καμία δεν επιτρέπεται σε απεριόριστη ποσότητα και κανείς δεν πήρε κιλά επειδή έφαγε λίγο παραπάνω μια φορά που βγήκε έξω, οι μικρές καθημερινές συνήθειες διαμορφώνουν το βάρος μας

Κόβουμε τους υδατάνθρακες: Κόβοντάς τους υδατάνθρακες θα χάσουμε άμεσα βάρος αλλά αυτο θα προέρχεται κυρίως απο γλυκογόνο και νερο, με αποτέλεσμα μόλις φάμε ξανά υδατάνθρακες να πάρουμε ξανά όλο το βάρος που χάσαμε. Επίσης ένα τέτοιο πλάνο διατροφής θα οδηγήσει σε μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης και εκνευρισμό αφού ο εγκέφαλος μας τρέφεται αποκλειστικά απο υδατάνθρακες.

Τρώμε πολύ λίγο: Ναι τώρα θα λέτε τι διαβάζουμε εδω αλλά όντως αν τρώμε πολύ λίγο ο οργανισμός αυτό που θα κάνει είναι να αντισταθεί και ο τρόπος που θα αντισταθεί είναι ένας. Να αυξήσει την επιθυμία μας για “βρώμικο” φαγητό και ταυτόχρονα να μειώσει όσο μπορεί της καύσεις του. Αναμφίβολα θα πρέπει να φάμε λιγότερο για να αδυνατίσουμε αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να ξεγελάσουμε το τον οργανισμό μας να μη καταλάβει οτι έχει έλλειμμα ενέργειας

Η δίαιτα μας έχει ημερομηνία λήξης: Πολλές φορές βλέπουμε ανορθόδοξες δίαιτες και λέμε ωράια σε ένα μήνα θα χάσω 8kg η επόμενες ερωτήσεις “είναι μετά τι κάνουμε;” και “σε πόσο καιρό θα τα πάρω ξανά;” Στην πραγματικότητα ένα πρόγραμμα διατροφής θα πρέπει αν είναι μόνιμο για αυτό κάθε αλλαγή θα πρέπει αν είναι μικρή ώστε να μη μας αγχώνει. Το τέλειο πρόγραμμα διατροφής θα πρέπει όταν το δεις να μπορείς να πεις οτι θα μπορούσες να το κάνεις ΓΙΑ ΠΆΝΤΑ!

 

Διαβάστηκε 4145 φορές
Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα.

Αποφοίτησε απο το Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις σπουδές του.


Στα πλαίσια των σπουδών ολοκλήρωσε μελέτη σχετικά με τον αυτοέλεγχο διαβητικών ασθενών στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και πρακτική άσκηση σε γνωστό διαιτολογικό γραφείο της Θεσσαλονίκης.
Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
Απο τον Μάρτιο του 2013 διατηρεί Διαιτολογικό γραφείο στην Κέρκυρα.

 

Δημοσιεύσεις:

Self-Care Behaviors of Adults with Type 2 Diabetes Mellitus in GreeceJournal of Community Health, φεβρουάριος 2014

 

Παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής και διαιτολογίας κυρίως συμμετέχοντας σε συνέδρια και ημερίδες όπως:

  • Nutritional Inverventions for Eating Disorders, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Essential Obesity, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Practitioner Skills for Eating Disordes, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • 10ο Μακεδονικό συνέδριο διατροφής, Ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 10ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 1st International Diabetes and Obesity Forum, Ξενοδοχείο Hilton, Αθήνα
  • 12ο Πανελλήνιο συνέδριο Ελληνικής Εταιρίας Παρεντερικής και Εντερικής Διατροφής, Ξενοδοχείο Grand Palace, Θεσσαλονίκη
  • 15η Διημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης: Πρόληψη και Αντιμετώπιση καρδιαγγειακής νόσο, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • 8th Macedonian Congress 3rd Balkan Congress on Obesity on Nutrition and Dietetics, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 3rd Balkan Congress on Obesity, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διατροφής και Διαιτολογίας , Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel, Αθήνα
  • Ημερίδα «Διατροφική αξία και ασφάλεια τροφίμων», Θεσσαλονίκη
  • Σεμινάριο «Harvard Nutrition +Metabolism Seminar», Ίδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος, Αθήνα
  • «Διαθρεπτική Επισήμανση – Ετικέτες τροφίμων» Επιστημονική Ημερίδα, Πανελλήνιος Σύλλογος Διατροφολόγων – Υγειονολόγων, Αθήνα
  • 6ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 6ο Πανελλήνιο Ιατρικό συνέδριο παχυσαρκίας, Ελληνική Ιατρική Εταιρία Παχυσαρκίας, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ «Διατροφή: Ασπίδα Υγείας», HELEXPO, Θεσσαλονίκη
  • 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαιτολογίας –Διατροφής, οργάνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel

Στο χάρτη