26630-64694

malachaskos@gmail.com

Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

  • Μήπως η ζυγαριά μας σαμποτάρει στο αδυνάτισμα;

    Μήπως η ζυγαριά μας σαμποτάρει στο αδυνάτισμα;

  • Υπέρβαροι και παχύσαρκοι έφηβοι καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες απο τους συνομηλίκους τους

    Υπέρβαροι και παχύσαρκοι έφηβοι καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες απο τους συνομηλίκους τους

  • Μη σχολιάζετε το βάρος των παιδιών σας

    Μη σχολιάζετε το βάρος των παιδιών σας

  • πόσο υγιεινό είναι το

    πόσο υγιεινό είναι το "υγιεινό";

  • Και η προπόνηση με βάρη συμβάλει στην πρόληψη του διαβήτη

    Και η προπόνηση με βάρη συμβάλει στην πρόληψη του διαβήτη

  • Η διατροφική πυραμίδα και η εξέλιξη της

    Η διατροφική πυραμίδα και η εξέλιξη της

×

Ειδοποίηση

Please enter your DISQUS subdomain in order to use the 'Disqus Comments (for Joomla)' plugin. If you don't have a DISQUS account, register for one here
Πέμπτη, 16 Απριλίου 2015 00:00

Επτά λόγοι για να μασάμε καλά το φαγητό μας

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
  1. Το σώμα μας μπορεί να απορροφήσει περισσότερα θρεπτικά συστατικά απο τις τροφές

Μασώντας το φαγητό τεμαχίζουμε το φαγητό μας σε μικρότερα κομμάτια και έτσι είναι πιο εύπεπτο. Αυτό καθιστά επίσης ευκολότερη την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών απο το λεπτό έντερο.

Πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο 2013 στο Σικάγο έδειξε ότι όταν οι συμμετέχοντες κατανάλωναν αμύγδαλα όσο περισσότερο τα μάσησαν τόσο καλύτερη απορρόφηση είχαν.

Όταν δεν μασάμε καλά τη τροφή μας τα μεγαλύτερα κομμάτια διέρχονται μέσα από το σώμα, ταυτόχρονα δίνουμε την ευκαιρία σε βακτήρια και μύκητες να περάσουν και να αναπτυχθούν μαζί με τη τροφή μας σύμφωνα με τον RichardMattes καθηγητή στο Purdue University.

  1. Διατηρούμε ένα υγιές βάρος

Το να μασάμε καλά τη τροφή μας χρειάζεται χρόνο ώστε να ολοκληρώσουμε το γεύμα μας, οι έρευνες δείχνουν οτι το να τρώμε αργά μπορεί να βοηθήσει να τρώμε λιγότερο και τελικά να αποφευχθεί η αύξηση του σωματικού βάρους ή ακόμα και να χάσουμε βάρος. Για παράδειγμα, το μάσημα των τροφίμων διπλάσιες φορές σε σχέση με όσο μασάμε κανονικά θα βοηθήσει άμεσα να ελέγξουμε το μέγεθος της μερίδας μας, το οποίο φυσικά μειώνει την κατανάλωση θερμίδων.

Παίρνει το χρόνο (συνήθως περίπου 20 λεπτά) για τον εγκέφαλό σας να αντιληφθεί οτι έχουμε φάει αρκετά και έχει επέλθει κορεσμός. Αυτό αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι ανέφεραν ότι ένιωθαν ευκολότερα κορεσμό όταν έτρωγαν αργά. Επίσης φάνηκε οτι κατανάλωναν περίπου το 10 τοις εκατό λιγότερες θερμίδες όταν έτρωγαν με αργά.

  1. Τα τρόφιμα έρχονται περισσότερη ώρα σε επαφή με το σάλιο μας

Το σάλιο περιέχει πεπτικά ένζυμα, έτσι ο όσο περισσότερο μασάμε, τόσο περισσότερο χρόνο έχουν τα ένζυμα να διασπάσουν τη τροφή, έτσι διευκολύνεται η διαδικασία της πέψης στο στομάχι. Ένα από αυτά τα ένζυμα είναι η λιπάση, ένα ένζυμο που βοηθά στην διάσπαση των λιπών. Επίσης το σάλιο βοηθά επίσης να λιπαίνει το φαγητό έτσι ώστε να είναι ευκολότερη η διέλευση απο τον οισοφάγο σας.

  1. Ευκολότερη πέψη

Η πέψη είναι πραγματικά ένα πολύ απαιτητικό έργο για το σώμα μσς, που απαιτεί πολλή ενέργεια, ειδικά αν αναγκαστεί να αφομοιώσει σωστά μασημένη τροφή. Μασώντας σωστά επιτρέπουμε στο στομάχι να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά και να σπάσει το φαγητό πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.

  1. Είναι καλό για τα δόντια μας

Όταν μασάμε βοηθάμε τα δόντια μας να είναι καθαρά και δυνατά. Το σάλιο που παράγεται στο μάσημα είναι ευεργετικό βοηθώντας να καθαρίσει τα δόντια απο τα σωματίδια της τροφής και να “πλύνει” τη στοματική κοιλότητα απο τα βακτήρια της τροφής, έτσι μπορεί να υπάρχει λιγότερη συσσώρευση πλάκας και της τερηδόνας στα δόντια.

  1. Αποφυγή ανεπιθύμητων συμπτωμάτων

Όταν μεγάλα σωματίδια όχι καλά μασημένης τροφής περάσουν στο έντερο μας τα βακτήρια που βρίσκονται εκεί θα αρχίσουν να το διασπούν, με απλά λόγια, θα αρχίσουν να τα μεταβολίζουν έτσι θα οδηγηθούμε σε εμφάνιση αέριων, φουσκώματα, διάρροια, δυσκοιλιότητα, κοιλιακό άλγος, κράμπες και άλλα πεπτικά προβλήματα.

  1. Απολαμβάνουμε τη γεύση των τροφών

Αν βιαστούμε να φάμε και δεν μασάμε το φαγητό μας πρακτικά δεν θα έχουμε αίσθηση της γεύσης του φαγητού. Όταν μασάμε αργά και σωστά το φαγητό μας, μπορούμε απολαύσουμε καλύτερα όλες τις γεύσεις των τροφίμων που έχουμε στη διάθεση μας.

 

Καλή μας όρεξη....

Διαβάστηκε 4046 φορές
Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα.

Αποφοίτησε απο το Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις σπουδές του.


Στα πλαίσια των σπουδών ολοκλήρωσε μελέτη σχετικά με τον αυτοέλεγχο διαβητικών ασθενών στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και πρακτική άσκηση σε γνωστό διαιτολογικό γραφείο της Θεσσαλονίκης.
Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
Απο τον Μάρτιο του 2013 διατηρεί Διαιτολογικό γραφείο στην Κέρκυρα.

 

Δημοσιεύσεις:

Self-Care Behaviors of Adults with Type 2 Diabetes Mellitus in GreeceJournal of Community Health, φεβρουάριος 2014

 

Παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής και διαιτολογίας κυρίως συμμετέχοντας σε συνέδρια και ημερίδες όπως:

  • Nutritional Inverventions for Eating Disorders, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Essential Obesity, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Practitioner Skills for Eating Disordes, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • 10ο Μακεδονικό συνέδριο διατροφής, Ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 10ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 1st International Diabetes and Obesity Forum, Ξενοδοχείο Hilton, Αθήνα
  • 12ο Πανελλήνιο συνέδριο Ελληνικής Εταιρίας Παρεντερικής και Εντερικής Διατροφής, Ξενοδοχείο Grand Palace, Θεσσαλονίκη
  • 15η Διημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης: Πρόληψη και Αντιμετώπιση καρδιαγγειακής νόσο, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • 8th Macedonian Congress 3rd Balkan Congress on Obesity on Nutrition and Dietetics, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 3rd Balkan Congress on Obesity, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διατροφής και Διαιτολογίας , Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel, Αθήνα
  • Ημερίδα «Διατροφική αξία και ασφάλεια τροφίμων», Θεσσαλονίκη
  • Σεμινάριο «Harvard Nutrition +Metabolism Seminar», Ίδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος, Αθήνα
  • «Διαθρεπτική Επισήμανση – Ετικέτες τροφίμων» Επιστημονική Ημερίδα, Πανελλήνιος Σύλλογος Διατροφολόγων – Υγειονολόγων, Αθήνα
  • 6ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 6ο Πανελλήνιο Ιατρικό συνέδριο παχυσαρκίας, Ελληνική Ιατρική Εταιρία Παχυσαρκίας, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ «Διατροφή: Ασπίδα Υγείας», HELEXPO, Θεσσαλονίκη
  • 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαιτολογίας –Διατροφής, οργάνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel