Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech
Δευτέρα, 02 Ιουνίου 2014 00:00

Το εναλλακτικό μου πρωινό Κύριο

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Πάντα όταν κάποιος με ρωτάει πως μπορεί να βελτιώσει τις διατροφικές του συνήθειες ξεκινάω απο μια ερώτηση "τι πρωινό τρως;" δεν τον ρωτάω αν τρώει πρωινό γιατί απο τη στιγμή που θέλει να βελτιώσει τη διατροφή του θεωρώ δεδομένο οτι τουλάχιστον έχει ξεκινήσει να καταναλώνει πρωινό.

Πολύ κουβέντα γίνεται για το πρωινό και όπως φαίνεται όχι άδικα. Το πρωινό είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας μετά απο μια νηστεία κάποιων ωρών οπότε θα πρέπει να γεμίσει της μπαταρίες μας με ενέργεια. Η ενέργεια απο μόνη της δεν αρκεί αλλά θα πρέπει να προσέξουμε και τις πηγές απο τις οποίες προέρχεται.

Το βράδυ ενώ εμείς κοιμόμαστε το σώμα μας δουλεύει ώστε να αποκαταστήσει τις φυσιολογικές φθορές που έχει υποστεί το σώμα μας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης μέρας. Επίσης δεν πρέπει να παραλείψουμε τα μέταλλα και τις βιταμίνες που χρειάζεται το σώμα μας για τον μεταβολισμό αυτής της ενέργειας.

Έτσι του εξηγώ οτι για να ξεκινήσουμε να χτίζουμε την διατροφή του θα πρέπει να το κάνουμε απο τη βάση και να φτάσουμε στην κορυφή, όπως ένας χτίστης φτιάχνει ένα σπίτι. Αν ξεκινήσουμε απο το μεσημεριανό του είναι σαν να ξεκινάμε το σπίτι μας απο τον δεύτερο όροφο, έτσι το σπίτι μας δεν έχει σωστές βάσεις και θα είναι εύκολο να διαλυθεί.

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση για επιστροφή σε υγιεινές επιλογές τροφών, ανεπεξέργαστες που απο οτι φαίνεται και σε πρόσφατες μελέτες υπερτερούν έναντι των επεξεργασμένων σνακ όχι μόνο στις βιταμίνες και στα μέταλλα αλλά και στο κομμάτι που έχει να κάνει με τη διατήρηση του σωματικού μας βάρους.

Αν αφιερώσουμε 10" ώστε να σκεφτούμε εικόνες σχετικές με το πρωινό οι 8 στις 10 εικόνες περιέχουν δημητριακά πρωινού τύπου. Η Αλήθεια είναι οτι η βιομηχανία των δημητριακών πρωινού έχει εξελιχθεί και προσφέρει αρκετές και μερικές φορές ποιοτικές επιλογές.

Όπως όλες οι επιχειρήσεις όμως έτσι και αυτές που παράγουν τα δημητριακά τις ενδιαφέρει το κέρδος, ένας τρόπος να το κάνουν αυτό είναι να βελτιώσουν την γεύση των προϊόντων τους. Αν κάνουμε μια έρευνα αγοράς θα δούμε οτι όλα τα δημητριακά περιέχουν βελτιωτικά γεύσης όπως η ζάχαρη και το αλάτι.

Η ζάχαρη πολλές φορές μπορεί να φτάσει και τα 30γρ ανα 100γρ προϊόντος που αντιστοιχεί σε 2 κουταλιές της σούπας σε κάποια δημητριακά που προορίζονται κυρίως για παιδιά.

Επίσης σε σχετικές μελέτες φαίνετε οτι το 1/3 του προσλαμβανόμενου αλατιού που καταναλώνουν προέρχεται απο τα δημητριακά και πάλι εδώ το περισσότερο αλάτι βρίσκεται σε αυτά που τρώνε τα παιδιά μας.

Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό;

Να φτιάξουμε τα δικά μας δημητριακά ή να φάμε ένα διαφορετικό πρωινό.

Θα δούμε για αρχή πως μπορούμε να φτιάξουμε να φτιάξουμε τα δικά μας δημητριακά χωρίς καθόλου πρόσθετο αλάτι και ζάχαρη...

Η γνωστή μας βρώμη αν την αναμείξουμε με αποξηραμένα φρούτα, σταφίδες, ξηρούς καρπούς (ανάλατους και ωμούς), σπόρους (κολοκυθόσπορο, ηλιόσπορο).

Το γευστικό αποτέλεσμα είναι εγγυημένο αν συνοδεύεται με ένα ποιοτικό γιαούρτι (όχι υποκατάστατο).

Αν κάποιοι έχουν συνηθίσει μια ποιο γλυκιά γεύση μπορούν να προσθέσουν φυσικές γλυκαντικές ουσίες όπως μέλι, βανίλια ή καστανή ζάχαρη.

Επίσης η παραπάνω συνταγή μπορεί να "τροποποιηθεί" με μουσκεμένο σιτάρι αντί για βρώμη.

Αν τώρα κάποιος θέλει να δοκιμάσει κάποιες άλλες εναλλακτικές επιλογές για το πρωινό μας γεύμα έχουμε:

 

1. ψωμί ολικής άλεσης

γραβιέρα Κρήτης

αποξηραμένα σύκα

μέλι

 

2. παξιμάδι κρίθινο

τομάτα

μυζήθρα

ελαιόλαδο 

 

3. παξιμάδι κρίθινα 

γραβιέρα 

ελαιόλαδο

ντομάτα

ρίγανι

 

4. γιαούρτι

γλυκό του κουταλιού

τριμμένους ξηρούς καρπούς

βρώμη

 

5. ομελέτα με 1 αυγό και 1 ασπράδι

γραβιέρα

παξιμάδι κρητικά

χυμό ή φρούτο

 

6. φυσικό χυμό ήφρούτο

ψωμί ολικής άλεσης

μυζήθρα ή ανθότυρο

 

7. τοστ με τυρί χαμηλών λιπαρών με  λαχανικά

 

8. πολύσπορα κριτσίνια

γραβιέρα

φρούτο

 

Θα χαρώ πολύ να ακούσω τα σχόλια σας μετά την δοκιμή

Καλή μας όρεξη...

 

Μαλαχάς Κωνσταντίνος

Διαιτολόγος Διατροφολόγος 

Διαβάστηκε 3756 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 02 Ιουνίου 2014 07:22
Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα.

Αποφοίτησε απο το Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις σπουδές του.


Στα πλαίσια των σπουδών ολοκλήρωσε μελέτη σχετικά με τον αυτοέλεγχο διαβητικών ασθενών στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και πρακτική άσκηση σε γνωστό διαιτολογικό γραφείο της Θεσσαλονίκης.
Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
Απο τον Μάρτιο του 2013 διατηρεί Διαιτολογικό γραφείο στην Κέρκυρα.

 

Δημοσιεύσεις:

Self-Care Behaviors of Adults with Type 2 Diabetes Mellitus in GreeceJournal of Community Health, φεβρουάριος 2014

 

Παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής και διαιτολογίας κυρίως συμμετέχοντας σε συνέδρια και ημερίδες όπως:

  • Nutritional Inverventions for Eating Disorders, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Essential Obesity, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Practitioner Skills for Eating Disordes, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • 10ο Μακεδονικό συνέδριο διατροφής, Ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 10ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 1st International Diabetes and Obesity Forum, Ξενοδοχείο Hilton, Αθήνα
  • 12ο Πανελλήνιο συνέδριο Ελληνικής Εταιρίας Παρεντερικής και Εντερικής Διατροφής, Ξενοδοχείο Grand Palace, Θεσσαλονίκη
  • 15η Διημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης: Πρόληψη και Αντιμετώπιση καρδιαγγειακής νόσο, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • 8th Macedonian Congress 3rd Balkan Congress on Obesity on Nutrition and Dietetics, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 3rd Balkan Congress on Obesity, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διατροφής και Διαιτολογίας , Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel, Αθήνα
  • Ημερίδα «Διατροφική αξία και ασφάλεια τροφίμων», Θεσσαλονίκη
  • Σεμινάριο «Harvard Nutrition +Metabolism Seminar», Ίδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος, Αθήνα
  • «Διαθρεπτική Επισήμανση – Ετικέτες τροφίμων» Επιστημονική Ημερίδα, Πανελλήνιος Σύλλογος Διατροφολόγων – Υγειονολόγων, Αθήνα
  • 6ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 6ο Πανελλήνιο Ιατρικό συνέδριο παχυσαρκίας, Ελληνική Ιατρική Εταιρία Παχυσαρκίας, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ «Διατροφή: Ασπίδα Υγείας», HELEXPO, Θεσσαλονίκη
  • 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαιτολογίας –Διατροφής, οργάνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel

e banner orizontio90Χ728

© 2018 malachas.gr All Rights Reserved
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech