Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech
Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013 00:00

Βγείτε διατροφικά αλώβητοι απο την περίοδο των εορτών Κύριο

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Έχουμε μπει για τα καλά στον χειμώνα, η καλύτερη περίοδος του χειμώνα για μικρούς αλλά και μεγάλους είναι η περίοδος των εορτών Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς. Πραγματικά η ατμόσφαιρα είναι υπέροχη, παντού φωτάκια που αναβοσβήνουν, ζεστές οικογενειακές στιγμές, ο άγιος Βασίλης με τα δώρα και τόσες άλλες ωραίες εικόνες που μας επαναφέρουν μνήμες από την παιδική μας ηλικία. Όλες αυτές οι μνήμες συνδέονται άμεσα και με το φαγητό, το φαγητό που ενώνει την οικογένεια γύρω από το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Το φαγητό που φτιάχνει η μαμά μαζί με τα παιδιά. Ακόμη και ο άγιος Βασίλης, με τα κουλουράκια που αφήνουν τα παιδιά δίπλα στο τζάκι.

 

Κάπου εδώ αρχίζει ένας αγώνας κάθε ατόμου που προσπάθεια να αλλάξει διατροφικές συνήθειες. Η περίοδος των εορτών είναι μια περίοδος για να βρεθούμε με την οικογένεια μας ή με φίλους να περάσουμε καλά να φάμε και να πιούμε, ούτε να κάνουμε δίαιτα αλλά ούτε να πέσουμε με τα μούτρα στο φαγητό και το ποτό. Ο φόβος μας μήπως «χαλάσουμε» τη δίαιτα μας δεν πρέπει να μας επηρεάζει και να μετράμε τις θερμίδες από κάθε τι που τρώμε. Επίσης δεν πρέπει να ανεβαίνουμε στην ζυγαριά καθημερινά. Πρέπει να δούμε την δίαιτα μας σαν ένα ζωντανό οργανισμό που εξελίσσεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες μας.

Από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορούμε να κάνουμε την περίοδο των εορτών είναι να μην αλλάξουμε πλάνο και στόχους σε ένα πρόγραμμα διατροφής. Αν δεν τροποποιήσουμε τους στόχους μας θα καταλήξουμε να κάνουμε γιορτές μόνοι μας σε ένα σπίτι για μη «χαλάσουμε» τη δίαιτα μας ή θα «χαλάσουμε» τη δίαιτα μας και το πιθανότερο είναι να μη τη φτιάξουμε ποτέ.

Πάμε να δούμε πιθανά λάθη που κάνουμε σε τέτοιες περιπτώσεις.

Παραλείπουμε τα ενδιάμεσα μικρά γεύματα ή ξεκινάμε την μέρα μας χωρίς πρωινό.

Αυτό συνήθως γίνεται για να μειώσουμε την συνολική ποσότητα των θερμίδων που καταναλώνουμε αλλά σύμφωνα με μελέτες αυτό φαίνεται ότι έχει το αντίθετο αποτέλεσμα γιατί βοηθάει στο να χάσουμε τον έλεγχο της ποσότητας φαγητού που καταναλώνουμε στα κυρίως γεύματα. Το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα είναι αυτά που συνήθως περιέχουν φρούτα που μας δίνουν βιταμίνες αλλά και μας μειώνουν το αίσθημα της πείνας πριν τα κυρίως γεύματα.

Δεν επιλέγουμε το φαγητό μας σύμφωνα με τις ανάγκες μας.

Συνήθως επειδή πεινάμε όταν καθόμαστε στο τραπέζι και επειδή θέλουμε να προσέξουμε τι θα φάμε υποτιμάμε την πείνα μας. Επιλέγουμε πολύ λίγο φαγητό με αποτέλεσμα να πεινάμε και μετά να τσιμπολογάμε. Φαίνεται ότι εάν τσιμπολογάμε είναι εύκολο να χάσουμε τον έλεγχο της ποσότητας της τροφής που καταναλώσαμε και σαν να μην έφτανε αυτό εξαιτίας της ποσότητας τροφής που καταναλώνεται σταδιακά δεν έχουμε το αίσθημα του κορεσμού.

Δεν υπολογίζουμε τις υγρές θερμίδες.

Ναι σωστά καταλάβατε αναφέρομαι κυρίως στο αλκοόλ, το αλκοόλ αυτή τη περίοδο έχει την τιμητική του, πρέπει όμως η κατανάλωση του να είναι με μέτρο. Το αλκοόλ είναι το δεύτερο πιο πυκνό θερμιδικά θερμιδογόνο συστατικό της διατροφής μας μετά το λίπος και αποδίδει 7Kcal(θερμίδες) για κάθε γραμμάριο. Έτσι ένα ποτό περιέχει περίπου 100-150 θερμίδες στο ποτήρι αν προσθέσουμε το αναψυκτικό, τα πατατάκια και τους ξηρούς καρπούς καταλαβαίνουμε ότι μπορεί η θερμιδική του αξία να περάσει ακόμη και το κυρίως γεύμα μας. Ένα άλλο σημαντικό για το αλκοόλ είναι ότι επιταχύνει την διαδικασία της πέψης έτσι εκτός από της θερμίδες πεινάμε και πιο γρήγορα.

Συμβουλές που θα μπορούσαμε να δώσουμε για αυτές τις μέρες είναι οι παρακάτω:

  • Ξεκινήστε τη μέρα σας με πρωινό και μέχρι το γεύμα σας επιδιώξτε να έχετε πολλά και μικρά γεύματα. Επιλέξτε τροφές όπως είναι τα φρούτα, οι ξηροί καρποί, το γιαούρτι.
  • Το ένα από τα δυο βασικά γεύματα της ημέρας, να είναι πλήρες αλλά χαμηλό σε θερμίδες. Δηλαδή να είναι ένα ελαφρύ γεύμα που να αποτελείτε από μια εποχή σαλάτα, μια επιλογή άπαχης πρωτεΐνης (κοτόπουλο, ψάρι, τυρί) συνοδευτικά μια μικρή μερίδα υδατανθράκων (ψωμί, ρύζι, πατάτες)
  • Όταν φτάσουμε στο τραπέζι και έρθει η ώρα του φαγητού ξεκινάμε με σαλάτα γεμίζουμε τα 2/4 του πιάτου με σαλάτα, μετά ετοιμάζουμε το πιάτο μας φροντίζουμε λοιπόν να γεμίζουμε το 1/4 του πιάτου μας με μια πρωτεΐνη και το υπόλοιπο 1/4 υδατάνθρακες.
  • Για το αλκοόλ να φροντίζουμε να έχουμε πάντα δίπλα μας ένα ποτήρι με νερό, όταν διψάτε να  ξεδιψάτε με το νερό και όχι με το αλκοόλ.
  • Την επόμενη μέρα σε καμμιά περίπτωση δεν πρέπει καταφύγουμε στις γνωστές «δίαιτες πείνας»

Δεν θέλει κόπο ...θέλει τρόπο'! Γιατί ο κόπος θα μας κουράσει!

edit 2015: όπως είπε ένας φίλος πριν λίγο

"Οι άνθρωποι ανησυχούν για το τι τρώνε, από τα Χριστούγεννα μέχρι την πρωτοχρονιά!
Ενώ κανονικά, θα έπρεπε να ανησυχουν για το τι τρώνε, από την πρωτοχρονιά μέχρι τα Χριστούγεννα !!!!"

 

Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Διαβάστηκε 3542 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2015 09:50
Κωνσταντίνος Μαλαχάς

Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα.

Αποφοίτησε απο το Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις σπουδές του.


Στα πλαίσια των σπουδών ολοκλήρωσε μελέτη σχετικά με τον αυτοέλεγχο διαβητικών ασθενών στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και πρακτική άσκηση σε γνωστό διαιτολογικό γραφείο της Θεσσαλονίκης.
Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
Απο τον Μάρτιο του 2013 διατηρεί Διαιτολογικό γραφείο στην Κέρκυρα.

 

Δημοσιεύσεις:

Self-Care Behaviors of Adults with Type 2 Diabetes Mellitus in GreeceJournal of Community Health, φεβρουάριος 2014

 

Παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής και διαιτολογίας κυρίως συμμετέχοντας σε συνέδρια και ημερίδες όπως:

  • Nutritional Inverventions for Eating Disorders, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Essential Obesity, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • Practitioner Skills for Eating Disordes, ΚΕΑΔΔΘεσσαλονίκη 2013
  • 10ο Μακεδονικό συνέδριο διατροφής, Ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 10ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 1st International Diabetes and Obesity Forum, Ξενοδοχείο Hilton, Αθήνα
  • 12ο Πανελλήνιο συνέδριο Ελληνικής Εταιρίας Παρεντερικής και Εντερικής Διατροφής, Ξενοδοχείο Grand Palace, Θεσσαλονίκη
  • 15η Διημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης: Πρόληψη και Αντιμετώπιση καρδιαγγειακής νόσο, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • 8th Macedonian Congress 3rd Balkan Congress on Obesity on Nutrition and Dietetics, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 3rd Balkan Congress on Obesity, ξενοδοχείο Porto Palace, Θεσσαλονίκη
  • 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διατροφής και Διαιτολογίας , Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel, Αθήνα
  • Ημερίδα «Διατροφική αξία και ασφάλεια τροφίμων», Θεσσαλονίκη
  • Σεμινάριο «Harvard Nutrition +Metabolism Seminar», Ίδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος, Αθήνα
  • «Διαθρεπτική Επισήμανση – Ετικέτες τροφίμων» Επιστημονική Ημερίδα, Πανελλήνιος Σύλλογος Διατροφολόγων – Υγειονολόγων, Αθήνα
  • 6ο Διεθνές Συνέδριο Παχυσαρκίας, ΕΠΑΜΕΔΙ, Ξενοδοχείο Corfu Palace, Κέρκυρα
  • 6ο Πανελλήνιο Ιατρικό συνέδριο παχυσαρκίας, Ελληνική Ιατρική Εταιρία Παχυσαρκίας, ξενοδοχείο HYATT REGENCY, Θεσσαλονίκη
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ «Διατροφή: Ασπίδα Υγείας», HELEXPO, Θεσσαλονίκη
  • 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαιτολογίας –Διατροφής, οργάνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων, Ξενοδοχείο Divani Caravel

e banner orizontio90Χ728

© 2018 malachas.gr All Rights Reserved
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech